تیرچه سازی حمزه

چهارشنبه 23 خرداد 1397
21:15
حامد حمزه

تیرچه سازی حمزه دارای نشان استاندارد تیرچه از اداره کل استاندارد تهران تولید کننده تیرچه بتنی، تیرچه صنعتی )تیرچه نقطه جوش) و تیرچه کرومیت زیر نظر مهندس کنترل کیفیت آماده خدمت رسانی می باشد.

جهت اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید :

حسن حمزه : 09121886546

تلفکس کارخانه : 65239482-021

شهریار-تهران-ایران


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تیرچه بتنی

چهارشنبه 23 خرداد 1397
21:14
حامد حمزه

تیرچه بتنی


نکاتی بسیار مهم که توصیه میگردد حتما در طراحی و تهیه تیرچه بتنی مورد نظر قرار گیرد:


1) چنانچه کاربری سقف مسکونی با بارگذاری (750
kg/m2) و یا کاربری پارکینگ با بارگذاری (1100kg/m2) در نظر گرفته شود و ارتفاع تیرچه های سفالی25 سانتی متر و فاصله مرکز به مرکز تیرچه ها 50 سانتی متر و میلگردهای مصرفی AII با تنش مجاز 2000kg/cm2باشد، جدول شماره 82 از نشریه 94 ملاک عمل در تعیین میلگردهای کششی(پایین) می باشد.

توجه داشته باشیم که نوع میلگرد اعم از ( AII و AIII ) و همچنین سطح مقطع میلگردهای بکار رفته در تیرچه مهمترین عامل در تعیین کیفیت و قیمت تیرچه می باشد.

2) چنانچه کاربری سقف مسکونی با بارگذاری (750kg/m2) و یا کاربری پارکینگ با بارگذاری(1100kg/m2) در نظر گرفته شود و ارتفاع تیرچه سفالی 25سانتی متر و فاصله مرکز به مرکز تیرچه ها 50 سانتی متر و میلگردهای مصرفی AIIIبا تنش مجاز 2400kg/cm2باشد جدول شماره118 از نشریه 94 ملاک عمل در تعیین میلگردهای کششی (پایین) می باشد .

توجه داشته باشیم هر گونه انقطاع در میلگردهای بال تیرچه غیر مجاز بوده و میلگردهای دارای وصله و جوش خورده به هیچ عنوان دارای مقاومت لازم نمی باشند ، بدیهی است استفاده از میلگردهای جوش خورده مانع از ایجاد پرت و سبب کاهش قیمت تمام شده تیرچه خواهد بود.

3) مطابق با ضابطه 6-1-1-3 از آیین نامه2909 سازمان استاندارد مشخصات میلگرد بالای تیرچه بتنی از جدول ذیل قابل استخراج می باشد.

طول تیرچه بتنی (متر)

قطر میلگرد بالایی(میلیمتر)

گرم نورد دیده

سرد نورد دیده

3

8

6

3 تا 6

10

8

6 تا 8

12

10

توجه داشته باشیم که با توجه به سطح مقطع کم در بال فوقانی ، این میلگردها در جوشکاری های دستی دچار خوردگی و کاهش مقاومت نگردند.

4) مطابق با بند 1-2 از نشریه شماره 94 سطح مقطع میلگردهای عرضی نباید از 0/0015bw.tکمتر اختیار شود که bw عرض جان مقطع و tفاصله دو میلگرد عرضی متوالی می باشد. قطر میلگردهای عرضی از 6 میلیمتر تا 10 ملیمتر متغییر است و در هر حال به صورت منفرد نباید از 6 میلیمترکمتر باشد.

توجه داشته باشیم که در تیرچه هایی بتنی که دارای میلگرد جان ( زیگزاک ) دوبل می باشند ، میلگردهای جان باید هم راستا و هم گام باشند.

5) در صورت افزایش میلگردهای کششی به بیش از 2عدد روش تعیین طول میلگرد تقویتی براساس دستورات نشریه 94 مطابق فرمول ذیل می باشد:

که در آن L طول تیرچه بتنی ،‌Mr لنگر مقاوم دو میلگرد اصلی ،‌ M max ماکزیمم لنگر تیرچه بتنی وLt طول تئوریک میلگرد تقویتی خواهد بود.

توجه داشته باشیم که در صورت وجود میلگردهای تقویتی در طراحی تیرچه بتنی ، دو سر میلگرد تقویتی باید از پاشنه بتن بیرون بوده وقابل رویت باشد.

6) مطابق با ضوابط استاندارد ملی ایران 2909 تولیدکنندگان فقط مجاز به تولید تیرچه بدون قالب ماندگار (فوندوله) می باشند و پاشنه بتنی مجاز می باشد. (بند 4-1 از آیین نامه فوق الذکر)

توجه داشته باشیم که استفاده از فندوله در پاشنه تیرچه بتنی مانع از عمل آوری صحیح بتن آن بوده و همچنین امکان بررسی بتن پاشنه را محدود می سازد.

7) طبق ضابطه 4-1-1-6 از آیین نامه استاندارد بتن پاشنه نقش بسیار مهمی در اجرای سقف دارد، چنانچه سطح افقی و عمودی تیرچه بتنی در امتداد طولی انحنا داشته باشد، جایگذاری بلوک ها با مشکل مواجه می گردد، نشیمن گاه بلوک ها باید صاف و یکنواخت باشد تا بلوک ها به طور یکنواخت در محل خود قرار گیرند و سطح زیرین سقف برای نازک کاری یکپارچه ومناسب باشد پس از بتن ریزی پاشنه، باید مراقبت های لازم جهت نگهداری و مرطوب نگهداشتن بتن انجام شود. نوع بتن و ضخامت پوششی بتن روی میلگردهای کششی تاثیر زیادی در مقاومت سقف، مقاومت در برابر آتش سوزی و دوام تیرچه بتنی دارد. رده مقاومتی بتن پاشنه حداقل c25 و اسلامپ بتن تازه آن بین 100میلی متر تا 150میلی متر باشد، حداقل عرض پاشنه بتنی 10سانتی متر است و به طور معمول آن را با عرض 12 سانتی متر اجرا می کنند، ضخامت پاشنه حداقل 4سانتی متر و حداکثر 5/5 سانتی متر است و نباید از قطر بزرگترین میلگرد کششی به اضافه 30میلی متر کمتر باشد.

توجه داشته باشیم که تیرچه بتنی به لحاظ مقاومت بسیار حائز اهمیت بوده و باید بتواند پس از بتن ریزی سقف با بتن سقف پیوسته گردیده و مقطع یکپارچه ای را برای تیرهای T شکل حاصل نماید.

8) طبق ضابطه 5-1 از آیین نامه استاندارد حداکثر دهانه مورد پوشش سقف (در جهت طول تیرچه بتنی) با تیرچه های بتنی منفرد نباید از هشت متر بیشتر شود توصیه می شود برای اطمینان بیشتر، دهانه مورد پوشش، بیشتر از هفت متر نباشد و در صورت وجود سربارهای زیاد، و یا دهانه بیش از هفت متر، از تیرچه های بتنی مضاعف استفاده شود.

توجه داشته باشیم امکان افزایش سطح مقطع میلگردهای کششی به دلیل محدودیت فضای پاشنه محدود بوده و عملا امکان طراحی این تیرچه به صورت منفرد برای بارهای خیلی زیاد و طول های بیش از 7 متر به صورت منفرد فراهم نمی باشد.

9) طبق ضابطه 6-1-1-1 قطر میلگردهای زیرین (عضوکششی)نباید از 6 میلیمتر(Ø6) کمتر و از 16 میلیمتر(Ø16) بیشتر باشد. در مورد تیرچه هایی که ضخامت بتن پاشنه تیرچه 5/5 سانتیمتر یا بیشتر باشد می توان حداکثر قطر میلگرد را 1 تا 20 میلیمتر(Ø20) افزایش داد.
فاصله آزادبین میلگردهای کششی نباید از قطر بزرگترین سنگ دانه مورد مصرف در پاشنه تیرچه به اضافه 5 میلیمتر کمتر باشد. فاصله آزاد میلگرد کششی از سطح زیرین تیرچه بتنی (پوشش بتنی میلگرد) نباید از15 میلیمتر کمتر باشد.

توجه داشته باشیم که فاصله میلگردهای عرضی ( زیگزاگ ) از طرفین پاشنه باید به اندازه ای باشد که مانع قرار گرفتن کامل بلوک ( پلاستوفوم ) بر روی تیرچه نگردیده و میلگردهای جان به بلوک نچسبد.

10)مطابق با ضوابط استاندارد ملی ایران 2909 اتصال خرپای تیرچه بتنی توسط جوش قوس الکتریکی مجاز نمی باشد و جوش co2 مجاز گردیده است .دلیل این دستورالعمل در بند 6-1-2-4 از همین آیین نامه آمده است که:

نسبت مقاومت کششی میلگردهای زیرین بعد از انفصال از خرپا به مقاومت گسیختگی میلگردهای زیرین از همان نمونه قبل از اتصال ، باید حداقل 95٪ باشد، به عبارتی اثر جوشکاری روی میلگرد نباید مقاومت کششی (fu) را بیشتر از 5 درصد نسبت به میلگرد قبل از جوشکاری کاهش دهد .


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تیرچه کرومیت

چهارشنبه 23 خرداد 1397
21:12
حامد حمزه

تیرچه کرومیت

ترکیب تیرچه فولادی با جان باز با بتن را تیرچه کرومیت می گویند.در بال تحتانی یا پاشنهتیرچه کرومیت از ورقه فولادی 3 یا 4 میل استفاده شده است که قبلا 2 عدد میلگرد در این قسمت قرار می گرفت و در بال بالایی به جای 1 عدد میلگرد از نبشی استفاده شده است.طراحی این تیرچه ها به گونه ای است که قبل از بتن ریزی باید طوری طراحی و ساخته شوند که به تنهایی توانایی تحمل کلیه بارهای مرده را داشته باشد.بعد از گرفتن بتن، مقطع مرکب شاملتیرچه فولادی با جان باز و بتن باید بتواند کلیه بارهای وارده به سقف را تحمل نماید.

تیرچه کرومیت و تیرچه فولادی با جان باز نسبت به تیرچه های پیش ساخته دیگر مانند تیرچه های سفالی و پیش تنیده دارای مزایایی به شرح زیر است:

1. عدم نیاز به شمع بندی

2. امکان بتن ریزی چند سقف همزمان

3. سرعت بالای اجرای سقف ها

4. سهولت اجرای داکت ها ( بازشوها )

5. کاهش مصرف بتن

6. مقاومت نهایی و شکل پذیری بالا

قیمت تیرچه کرومیت و تیرچه فولادی با جان باز نیز معمولا بر اساس قیمت روز آهن آلات به خصوص ورق و میلگرد تعیین می شود.



[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیرچه استاندارد حمزه (ولیعصر سابق) است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]